Di atas rasa kesedaran untuk mengupdate blog, harini nak citer pasal lintah la pulak..hihi (nad, citer BBQ @ PD part II tu akan diupdate kendian eh :p)..haaa..akhirnye aku berjaya gak ikut ezal gi tengok kolam lintah (walaupun sbnanyer rase cam tak berselera nak tgk lintah).
Cube teka ape menatang kat atas tapak tangan tu?? Hihi..sesape yg tak pnah lagi tgk lintah?? camtulah rupe dia..hensem tak ? Mase mule² sampai kolam ni..rase geli geleman je tgk lintah² dlm kolam tu..huhu, dahla hujan renyai, canvas plak licin, kene plak bukak kasut nk jalan atas canvas tu ..kalau jatuh dalam kolam tu..ish3..terbayang semua lintah datang menyerang..pastu sumer melekat kat muke..hohohoho (imaginasi yang terlampau :p) Tapi, bile tgk lintah tu bergerak² atas tgn cecet, pastu boleh plak dia main tarik² badan lintah tu, jadi double up size badan dia kat atas ni, terdorong plak rase nak sentuh badan encek lintah ni..(camane eh rase dia?curious² ) Tu dia..daripada rase geli geleman pade mulenyer, trus pegang lintah plak..(huu, takde la horror sgt, aku lebih rela pegang lintah daripada pegang lipas)
Jaring kat tgn ezal tu guna dia untuk kaut lintah² dlm kolam..tp everytime dia kaut, asik dapat berudu je..takpun sampah sarap ..hikhik :p
Haaa..selain tu, kat kolam cecet pada hari tersebut diadakan juga hari menderma darah..tapi tak ramai yang tau..(mungkin kurang publisiti)..sudahnyer, hanye Acap je yg datang untuk membuat blood donation kat lintah² tersebut..(charity work gituu) Ahaha..tak percaye? Tgk la lintah kat kaki acap tu..sampai gemoook penuh dengan darah Acap..
Mr. Leech : “Errkk..tak sodap la darah mamat ni..muntah balik ..uwekkkk...uwekkk...”(sambil memuntahkan balik darah Acap dan menghala kembali ke kolam sambil mengambil udara petang yg sungguh nyaman)
Kihkih..dialog ini bukan rekaan..time aku snap gmbr lintah ni, aku dgr beliau berkata sedemikian (hakhak..)..seee, kat hujung badan lintah tu ade tompokan² merah yg juga dikenal pasti sbg ‘muntahan’ darah Acap yang telah dihisap oleh encek lintah.
Nota kaki: sbnanyer, Acap berbekam gune lintah tu..kate orang boleh hilangkan darah kotor dalam badan..sejauh mane keberkesanan metodologi ini? Hmm..mungkin para penyelidik perlu membuat kajian rentetan berdasarkan sorotan kajian lepas :P



0 comments:
Post a Comment