FEATURED IN L'ADORN

Tuesday, 28 September 2010

152: My First Aidilfitri ...as a wife :)

Being the first time celebrating Eid as a wife to my beloved hubby, the first day of Aidilfitri had been given priority to his parents house a.k.a my parents-in-law..and there goes our journey to our hometown at Taman Setia, Gombak a day before raya. As this is my first time experienced raya eve at my husband's house, the environment was a bit different..
Kalau kat rumah dulu..a day before dan malam raya la yg paling sibuk..nak tukar langsir, isi kuih dalam balang, vacuum karpet, lap2 habuk..tukar air akuarium (ikan pun nak beraya jugak)..sambil pasang lagu raye..heeee, amik feel nk raye la konon..senario yang wajib setiap kali malam raye...my dad mesti still duduk menjahit kat mesin jahit siapkan baju raye terakhir yg org tempah...baju kitorang adik beradik? hmmm..mmg slalunya yg paling last skali siap..haha, ade skali tu, pukul 4 pagi baru siap jahit baju raye...pastu tido kejap je..bangun balik bersiap2 utk sambut pagi raye..

Here, in  Taman Setia, walaupun xperlu nak buat segala preparation macam kat rumah dulu, suasana meriah  tetap ada..malam tu, ada kumpulan² (org surau) datang dari rumah ke rumah utk takbir raya..then, tuan rumah will serve the guests before they go to next house..
Pagi raye..bermula dengan sembahyang raya bersama mother-in-law..:) kat surau taman setia. lepas tu, ziarah pusara ibu di tanah perkuburan Keramat AU1 bersama mr. hubby..after friday prayer, bermulalah sesi beraya ke rumah sanak saudara yang berlarutan hingga jam 2 am..huuu, manyak letih woo..tapi seronok :D Ni tak balik kampung belah ezal lagi...kalau balikk Penang macam mane la...laaagii jauuh..kihkih..
Di kesempatan ini, Pae dan Ezal ingin mengucapkan "Selamat Hari Raya Aidilfitri" kepada semua rakan, kenalan, bloggers and readers..maaf zahir batin sekiranya pernah secara tak sengaja menyinggung perasaan mana-mana pihak. Jika ada kelapangan jemputlah berkunjung ke rumah kami yang tak seberapa sempena Aidilfitri yang mulia ini..Salam lebaran :)

1 comments:

Anonymous said...

Lovely sharp post. Never thought that it was this easy. Extolment to you!

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...