FEATURED IN L'ADORN

Thursday 3 September 2009

136: Theobroma Chocolate Lounge @ One Utama

Waahhh...diam x diam dah 13 hari kite berpuasa..Kat ofis ni pun dah berkumandang lagu raya di segenap ceruk dan penjuru.hihi...apa khabar puasa anda? Masih penuh atau sudah ada yang lompong? Bulan Ramdhan ni mesti penuh jemputan berbuka di luar kan? Daripada geng sekolah rendah sampai la ke ofismate colleaque..semuanyer dah plan nak berbuka sekali..sampaikan setiap hujung minggu tu dah fully booked dengan agenda berbuka puasa dgn kawan²..so, terpaksa la carik time weekdays jugak..hihi
Tak terkecuali juga saya...macam anda juga. Excited nak berbuka puasa beramai-ramai, kalau boleh semua jemputan nak dipenuhi, tapi ada juga yang terpaksa fikir 2 kali sebab nak mengatur masa yang 'clash' tu...end-up terpaksa pilih salah satu je..(pade kawan² yang sy tak dapat join sama untuk berbuka puase, harap jangan kecik hati..huhu)
Minggu lepas, dah berkesempatan berbuka puasa dengan si 'encek-kesayangan-saya'. Simple food, tak makan buffet pun..masing² perut kecik so, tak boleh nak load dengan food yg sgt macam²..hihi..dah alang² berbuke kat One Utama tu, amik kesempatan untuk berwindow shopping..mane tau ade yg berkenan di hati, bole terus beli dan blah dari kedai tu :-P
Pencarian tak sia², sesi window shopping membuahkan hasil sebaik saje singgah di kedai Eclipse..
Beberapa pasang kasut dicuba...dan akhirnya sandal berwarna 'Bone White' menjadi pilihan (senyuman meleret, hati berbunga)..perasaan seorang 'shoe enthusiast' <----hahaha...memang kebanyakan ladies begitu (wink).

Dah kalau namanye window shopping..memang ber'walkathon' la di sekitar One Utama tu...Sebelum balik tu...sempat juga menghilangkan dahaga di Theobroma Chocolate Lounge (First floor Highstreet). Menyantap coklat tu tidaklah..tapi sekadar membasahkan tekak dengan minuman coklat yang sangat “Chocky”...haha..as if you drink a full bar of melted choc.


Ezal had 'Princess of Iceland' (Iced Chocolate, RM 10.90) and I asked for 'Ms. Coco Frappe' (Belgian Dark Chocolate, RM 12.90). Presentation wise untuk minuman yang dihidangkan memang sgt meletop..(drooling)..'Princess of Iceland' comes with Choccolate ice-cream..mmmm...and most of the drinks, topped with shredded choc..really GOOD one for the choco-holic :D ..walaupun rase choc yg sangat pekat dan melekat di tekak...i dont mind to have it again..(nota utk ezal) kihkihkih..
Dan inilah...wajah kegirangan dapat Belgian Dark Choco =)

Oooo ye...mase tu, ade 'setting' kampung nelayan di kawasan centre court kat Concourse area..nice setting..dengan pasir pantai dan kerang² lagi, vespa dan kain batik serta ikan kering yang berjemuran..hihi..come over, there are more to see here!! :D (aik, promote plak)
Sehingga ketemu lagi..Selamat menjalani ibadah puasa..Semoga diberkati! Amin... ^_^

2 comments:

Ardi Herman Mohd Mardzi said...

best nye..baru2 ni ke OU, then ter lalu kat ini Chocolate Lounge..then teringat juga kpae dan juga kawan abg sy yg pernah menikmati aiskrim/choc di sini.. rasa nk p je one day..insha Allah...kalau kpae recommend, sy pasti pegi! yeah! xpun kalo2 lah kpae sudi nk blanje kite lg bgus weeeeeeee!! hidop kakpae dan WRD7K! hehehehe..

pae dasuki said...

Ardi...

sy mmg rekemen kamu pergi ke Chocoloate Lounge nih...lagi romantik kalau bawak si Cik 'Ehem ehem' skali :p

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...