FEATURED IN L'ADORN

Wednesday, 31 May 2006

006: Peterpan @ JW Marriott

Heylo…back again!!! Heh, rasanye dh lama gak x update news dlm blog nih..see, no stories at all in my April archive..In fact, there were lots of activities in April..tp, disebabkn terlalu bz, x sempat nk karang citer utk tatapan korg.hehehe..
But, neva mind, for this entry I’ll show u guyz really hot stuff!! Heeeheee..Btw, for the girlz (especially peterpan’s die hard fans)..pls, DON'T GET MAD.coz, I wanna show a close up photo of Me & Ariel ;p

Actually, foto ini diambil pada 8th May 2006 @ JW Marriott, Bkt Bintang.Waktu itu, Peter Pan di sini khusus untuk acara peresmian Alexandria in collaboration with Celcom. Naahh..kerna itulah meeting d’ fans session diadakan istimewa buat pengguna2 Celcom yang terpilih..Kiranyer, dpt special invitation la untuk meet in person ngan Ariel..ehek..PeterPan..So, kpd ‘peminat berat’ Peterpan yg masih blum menggunakan talian Celcom, ayuh deh.. segeralah beralih kpd Celcom..Siapa tau,kalo di masa depan ada acara, seneng mau ikutan..iyya kan??..lagi pula peterpan kan udah nyain kontrak ama Celcom ‘tuk aneka promosinya..(I am not being paid 4 promoting celcom..ha..celcom patutnyer byr ni sbb dh tlg promo kt korang ..hakhak) Susah sbnanyer nk dpt peluang ceni, kalau g konsert pun lum tentu lg dpt amek close up photo..Yelah, sbbnyer yg dtg pun 66 org jer..tu yg best tuh…xdelah crowded sgt…If u guyz tengok Melodi (14th May 2006) ari tu, korang tau la pasal kedatangan dorg ke Malaysia nihh..

So, memandangkan aku tgh ada mood nk bercerita panjang kat sini aku nk share la sket..pengalaman best ni ngan reader2 sekalian..



The story goes like this….
Ahad sore..

7th May 2006…around 6.30pm..Dalila called to inform that Peterpan is in Malaysia..Then, I excitedly asked why they're here. Pastu Dalila ckp yg dia baru dgr kat era fm. Sesi interview ngan ariel..rupa2nyer dorg ada alexandria launching kat JW Marriott on d’ next day..Dalila pon dgn excitednyer ajak aku g jupe dorg kul 2pm esoknyer.. Aku sbnanyer x confident sgt dpt pegi..yelah xde dgr citer paper pon psl dorg nk buat launching ke aper ke…so, dipendekkan citer, Dalila pon call Suria Records.Unfortunately, dorg pun xtau psl aktiviti apa yg peterpan nk join utk esok tu..then, Suria Record pun suruh call Celcom tuk confirmation.

Senin pagi…
Di sekitar jam delapan pagi guwe udah nerima msg dari Dalila. Temen gw yg satu ini bener2 pengen ketemu Peterpan. Dia malah udah bilang ga mau ke kantor..huhu, (nekad deh ini anak). Just right after that, she text me for the 2nd time telling that she couldn’t get through celcom..jadi, memandangkan gw juga punya enthusiast yg tinggi untuk ketemu sama cowok2 Peterpan ;p, gw terus pencet nomornya Celcom.haha.. korek punye korek..rupa2 nya sesi tu dorg kata dh broadcastkan seminggu yg lepas..dan event tu limited only for 60persons and d’ worst thing was house full!!..sumpah deh,gw ga pernah denger apatah lagi lihat advertisement mereka…paaling bohong doang nih..gimanapun, gw ga putus asa. Kami haaarus pergi..peluang kayak gini kapan lagi bisa muncul..bener kan??

So, aku pun pujuk la akak yg on d’ line tuh (Miss Yati nama dia..kalau dpt jupe dia aku nk ucap timer kasih byk2 kt dia )..memula tuh, dia hati kering gak ar.x nk kasi masuk..dia ckp sekrg ni pun dh terlebih 5 org..tp, disebabkan kepakaran aku memujuk akhirnya I hit d’ jackpot!!kak Yati tu pun ‘cair’ dgn pujuk rayu ku..hakhak..so, dptlah aku ngan Dalila pegi..last minute punya plan pun jadik jugak..hahaha…

So, pukul 3pm kitorg pun register and dpt goodie bag Celcom..ada notebook, keychain, poster, VIP tag..bla.bla..After registration, kitorg pun tunggulah kt bilik yg disediakan..lama gak tunggu peterpan ..ntah apentah yg pihak media buat lama sgt ngan dorg..
Jeng..jeng..
Saat Peterpan menjejakkan kaki melangkah masuk ke kamar yg kami semua sdg nungguk, bingar deh suara pekikan para peminat berat peterpan..haha..d best part was, ariel duduk passs banget di depan gw..huhu, gilak!!! Puas amet deh gw lihat wajah ariel sebegitu deket..
Time tu, dorg perform 3 lagu, Jauh Mimpiku ,Tak Bisakah (OST Alexandria) & satu lagu baru 4 their upcoming album..apentah tajuk lagu tuh..xleh nk recall sbb terlalu excited..kiranyer mcm special preview la utk kitorg yg dtg ari tuh…Lepas jer sesi nyanyi2 tuh, ada sesi bergambar pulak..part ni la yg paling best skali..sbb, aku ngan Dalila dpt dok tgh2 di antara ariel ngan uki kat stage tuh..:)
Then, kitorg amek autograph dorg sebelum majlis bersurai…haha, syok giler!!!
Tak tau la korg dpt rasa x excitement yg aku rase..but, if u were ever in the same boat, u’ll understand..hehehe..

Ok-lah..i guess that’s all for the time being..Dalila, pas ni kita g Bandung plak tau!! Kita ngedet ama Boril ;p To the other fans, kalo ada konser peterpan lagi, perginya bareng2 ya …Asikkk!!! Sampe ketemu di entri yang berikutnya..gw sih coba2 aja omong kayak anak gaul..kalo ada yg ga pass tulisannya ga usah diejek ya!!Nasihat gw buat kalian, kalo kita bener2 ingin mendapetkan sesuatu, kita harus punya ambisi dan nekad..paaasti bisa...:) Till next time..Daaaaa~

All photos are courtesy of Dalila..aku x bwk camera time tuh;p

P/s: Marilah kita sama2 menyedekahkan al-fatihah untuk saudara seislam yang telah terkorban dalam tragedi gempa di jogja baru2 ini…

Al-fatihah…

0 comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...